Shopping

Reklamation

Fick du varor som Àr defekta? Returnera dem med ett korrekt ifyllt reklamationsformulÀr som du kan ladda ner nedan. Följ bara dessa steg för en lyckad reklamation:

Reklamationprocedur

  1. Du Àr skyldig att lÀmna in de varor som ska reklameras rengjorda, fria frÄn alla orenheter och sanerade.
  2. VÀnligen packa varorna sÄ att de inte skadas under transporten. Det bÀsta Àr att anvÀnda en kartong (behöver inte vara originalkartongen). Bifoga en kopia av fakturan och en ifylld reklamationsblankett som du kan ladda ner hÀr:

    Reklamationsblankett

  3. Skicka de packade varorna till vĂ„r adress eller fĂ„ en gratis returetikett HÄR. Det Ă€r nödvĂ€ndigt att inkludera returformulĂ€ret i paketet.
    Viktigt meddelande
    • Observera att vĂ„rt system visar amerikanska storlekar, sĂ„ det du ser i orderbekrĂ€ftelsen och pĂ„ din faktura Ă€r en amerikansk storlek.
    • Vi rekommenderar att du skickar bestĂ€llningen med spĂ„rning och försĂ€kring. BehĂ„ll kvittot pĂ„ portot.
  4. NÀr vi har tagit emot de reklamerade varorna pÄ vÄrt lager börjar en reklamationsperiod pÄ 30 dagar (kan vara lÀngre efter överenskommelse). Du kommer att informeras om alla viktiga uppdateringar via e-post eller telefon.

Returpolicy

  1. Varorna ska returneras utan dröjsmÄl, direkt efter att felet har upptÀckts. Kontinuerligt slitage av dina skor kan öka eventuella befintliga skador pÄ dem, vilket kan vara ett skÀl för oss att avslÄ din reklamation.
  2. Garantitiden för alla varor Àr 24 mÄnader rÀknat frÄn leveransdatum.
  3. Garantitiden ska inte förvÀxlas med varans hÄllbarhet. Med hÄllbarhet avses varans förmÄga att motstÄ slitage och förfall vid ÀndamÄlsenlig anvÀndning och skötsel, med hÀnsyn tagen till varans ÀndamÄl, egenskaper och skillnader i slitagefrekvens.
  4. Om köparen fÄr varor som inte motsvarar beskrivningen pÄ webbplatsen eller har nÄgra fel, mÄste han / hon informera sÀljaren om problemet utan dröjsmÄl (upp till 5 dagar efter mottagandet av varorna) via e-post eller telefon.
  5. Om köparen fÄr skadade eller felaktiga varor har han/hon rÀtt att framstÀlla en reklemation gentemot sÀljaren.
  6. Med fel förstÄs en förÀndring av varans egenskaper som orsakats av anvÀndning av olÀmpligt eller lÄgkvalitativt material, brott i produktionsprocessen eller olÀmplig konstruktionslösning.
  7. FörÀndring av varans egenskaper under garantitiden anses inte som fel om förÀndringen beror pÄ olÀmpligt slitage, bristande eller otillrÀcklig skötsel, naturliga materialförÀndringar, skada orsakad av köparen eller tredje man och/eller annan felaktig ingrepp.
  8. Reklamationen anses vara korrekt genomförd om de returnerade varorna Àr kompletta och inget hygieniskt fel har begÄtts. Köparen Àr skyldig att returnera varorna rena och utan nÄgra hygieniska brister. Företaget Queens s.r.o. som driver e-shopen www.iqueens.se/sv har rÀtt att neka din reklamation om de returnerade varorna inte uppfyller principerna för allmÀn hygien (baserat pÄ förordning 91/1984 i den tjeckiska nationella lagsamlingen).
  9. Din reklamation, inklusive eliminering av felet, kommer att behandlas inom 30 dagar efter det att det har lÀmnats in pÄ rÀtt sÀtt. En auktoriserad anstÀlld kan i motiverade fall ordna en lÀngre period med köparen.
  10. Köparen mÄste skicka reklamationsformulÀret tillsammans med varorna och en kopia av fakturan till följande adress: