Min storlek Àr slutsÄld, vad hÀnder nu?
De flesta sneakers fylls inte pÄ, men du kan registrera dig för att fÄ ett e-postmeddelande nÀr din storlek finns i lager. Klicka bara pÄ den storlek du Àr intresserad av sÄ dyker ett fönster upp. Fyll i dina uppgifter och sÄ Àr det klart!
NÀr kommer ni att skicka min bestÀllning? NÀr kommer min bestÀllning fram?
Vi försöker skicka alla bestÀllningar följande arbetsdag, sÄvida du inte har bestÀllt produkter frÄn ett externt lager. Vi skickar inte pÄ helger och i sÀllsynta fall kan det ta mer Àn en dag för din bestÀllning att lÀmna vÄrt lager.
Din order kommer att anlÀnda 1-10 arbetsdagar efter leverans, du kan spÄra den frÄn din profil eller frÄn det e-postmeddelande vi har skickat till dig!
Hur kan jag avbestÀlla min bestÀllning?
Om du Àr en registrerad kund gÄr du bara till din profil och vÀljer den order du vill avbestÀlla. Klicka pÄ knappen i det nedre högra hörnet. Du kan ocksÄ ta bort bara en produkt frÄn din bestÀllning. Om bestÀllningen betalades kommer du att Äterbetalas i enlighet med detta. Om du har gjort bestÀllningen som gÀst mÄste du tyvÀrr kontakta vÄr kundtjÀnst för att fÄ hjÀlp.
NÀr fÄr jag gratis leverans?
Vi erbjuder gratis leverans till VIP-kunder i utvalda lÀnder med utvalda transportörer. Kontrollera leveranssidan.
Kan jag göra en bestÀllning utan att ha ett konto?
Ja, det Àr möjligt att skapa en bestÀllning utan att ha/skapa ett konto. Men om du har ett konto kan du bli en del av den stora Footshop Club och fÄ nÄgra bra fördelar med dina inköp!
Hur lÄng tid tar en Äterbetalning?
Det beror pÄ betalningsmetoden.
Om du har betalat med kort eller banköverföring kan det ta 2-3 arbetsdagar innan Äterbetalningen finns pÄ ditt konto frÄn det att vi behandlar din retur.
Om du har betalat med PayPal sker Äterbetalningen samma dag som vi tar emot din retur.
Hur gÄr jag tillvÀga med felaktiga varor?
Reklamationer fungerar pĂ„ samma sĂ€tt som returer. Fyll bara i reklamationsformulĂ€ret som du hittar HĂR och skicka varorna till vĂ„r returadress. Du kommer att fĂ„ svaret inom 30 dagar efter mottagandet av paketet. Vi kommer att informera dig om allt via e-post. Om ditt ansprĂ„k accepteras fĂ„r du en Ă„terbetalning. Mer information kan hittas HĂR
DHL, UPS x vÀtskor
Av sÀkerhetsskÀl tar DHL/UPS inte emot flytande produkter och flaskor under tryck pÄ sina flygplan. Detta gÀller frÀmst skovÄrdsprodukter (Crep) sÄ om du bestÀller Crep och vÀljer DHL/UPS som transportör kommer ordern att returneras till vÄrt lager. Vi kommer att behöva byta transportör för att kunna skicka ordern (om det Àr möjligt) eller sÄ Äterbetalar vi dig för produkten och skickar resten av ordern. VÀnligen ta hÀnsyn till detta nÀr du gör en bestÀllning, eftersom det kan orsaka en försening av din bestÀllning.
NÀr kommer ni att skicka min bestÀllning?
Naturligtvis gör vi allt för att fÄ din bestÀllning till dig sÄ snart som möjligt. Om du gör bestÀllningen före kl. 09.00 försöker vi skicka den samma dag. I annat fall tar det minst 24 timmar innan vi skickar den. Vi skickar inte under helger.
Hur kan jag byta transportör?
Vi kan bara byta transportör om din bestÀllning inte har skickats Ànnu. VÄrt lager arbetar mycket snabbt sÄ lÄt oss veta om eventuella Àndringar sÄ snart som möjligt.
NĂ€r kommer mitt paket fram?
Vi fattar, vi skulle ocksÄ vilja ha vÄra skor med oss direkt! Leveranstiden beror pÄ vald transportör - GLS 3-6 arbetsdagar, DHL 2-4 arbetsdagar, etc. Om du tror att ditt paket har försvunnit, skicka ett e-postmeddelande till oss.
Hitta leveranstiderna HĂR.
Hur hittar jag spÄrningsnumret?
Du kommer att fÄ spÄrningsnumret automatiskt via e-post. Om du inte kan hitta det eller har problem med att spÄra din bestÀllning, kontakta oss!
Min försÀndelse har inte levererats Ànnu, vad ska jag göra?
Om din bestÀllning redan borde ha varit hos dig, vÀnligen kontakta oss sÄ snart som möjligt. Det finns en möjlighet att den har kommit bort under transporten. I sÄ fall kontaktar vi transportören och försöker ta reda pÄ vad som har hÀnt. Om den har kommit bort kommer vi att göra en reklamation hos transportören. NÀr de har bekrÀftat att den Àr förlorad kommer vi att utfÀrda en full Äterbetalning till dig.
I beskrivningen stÄr det att produkten har herrstorlek, kan jag köpa skorna om jag Àr kvinna?
Herr- eller damklÀder? Allt handlar om ens smak! Det enda du behöver tÀnka pÄ Àr att vÀlja rÀtt storlek. Det bÀsta Àr om du kÀnner till din EU-storlek (eftersom den Àr universell) sÄ kan du anvÀnda den som en guide. Om du Àr osÀker pÄ nÄgot, hör av dig till oss!
Varför kan jag inte se min bestÀllning pÄ det konto jag just har skapat?
Om du har gjort en bestÀllning utan att registrera dig eller logga in pÄ ditt konto kommer den inte att visas i din orderhistorik. Vi kan inte lÀgga till bestÀllningar pÄ ditt konto, men du kommer att fÄ all information via e-post.
Jag fick skadade varor, hur gÄr jag vidare nu?
Vi Àr sÄ ledsna! Det hÀr fÄr absolut inte hÀnda och vi kommer naturligtvis att hitta en lösning Ät dig. VÀnligen kontakta vÄr kundsupport inom 3 arbetsdagar!
Hur lÄng tid tar det innan mina pengar Äterbetalas efter att jag returnerat varorna?
Vi försöker behandla Äterbetalningar sÄ snart vi tar emot paket pÄ vÄrt centrallager i Prag.
Om du har betalat med kort/PayPal fÄr du Äterbetalningen nÀstan omedelbart. Om du har betalat med postförskott Àr det bara vÄr ekonomiavdelning som kan Äterbetala dig, sÄ de behöver nÄgra extra dagar för att göra det.
Vi skickar ett e-postmeddelande till dig nÀr vi fÄr tillbaka varorna och nÀr vi skickar en Äterbetalning till dig.