

Mössa Karl Kani Silver Pin Beanie
Black
Liknande produkter
Material
4% Elastan: anvÀnds i kombination med andra material, sÀrskilt för sin utmÀrkta flexibilitet - fibern kan strÀcka sig upp till tre gÄnger sin normala lÀngd och sedan ÄtergÄ till sitt ursprungliga tillstÄnd.
6% Ull: har utmÀrkta vÀrmeisolerande egenskaper och kan avdunsta mer fukt Àn klassisk bomull
10% Akryl: Ett tyg som Àr mjukt, inte veckar sig, torkar snabbt, men framför allt Àr det inte roligt för malar.
8% Polyamid
72% Ă tervunnen polyester
Torka inte i en torktumlare
Kan tvĂ€ttas i tvĂ€ttmaskin 30Âș
TvÀtta med samma fÀrgade tvÀtt
AnvÀnd inte blekmedel
Rengör inte kemiskt
StrykjÀrn till lÀgsta instÀllning
anvÀnds för produkter som tillverkas med hjÀlp av mer miljövÀnliga processer som anvÀnder mindre vatten, energi och kemikalier. Produkter med internationella certifieringar som bluesignŸ, 100 standard by OEKO-TEXŸ och MADE IN GREEN by OEKO-TEXŸ placeras under denna etikett.
Produkter med denna etikett tillverkas mestadels av Ätervunnet material som mestadels tillverkas av gammalt avfall som plastflaskor och klÀder. Dessa produkter har ett mindre miljöavtryck tack vare att de bearbetar mer avfallsmaterial Àn jungfruliga material.
Ăr du intresserad av hur vi bedömer hĂ„llbarheten pĂ„ Footshop och vad vi gör Ă„t det? Se vĂ„r sida om hĂ„llbarhet.
Karl Kani Àr kÀnd som "Father of Urbanwear" och anses vara visionÀren bakom mÄnga av de första stegen inom mode. VarumÀrket grundades 1989 i Brooklyn, New York av den dÄ 19-Ärige Carl Williams, som var den förste att introducera konceptet med lösa jeans. Idag Àr varumÀrket Karl Kani kÀnt över hela vÀrlden och anses vara ett ikoniskt varumÀrke nÀr det gÀller streetwear och hiphopmode av hög kvalitet. Karl Kani inspirerades av hiphop och streetkultur, men pÄ den tiden var det omöjligt att hitta klÀder i denna stil. DÀrför bestÀmde han sig för att skapa sina egna klÀder och började snart ta emot bestÀllningar frÄn vÀnner och frÀmlingar. I takt med att efterfrÄgan ökade fick han sjÀlvförtroende nog att Àgna sig Ät sin passion pÄ heltid och bytte juridiskt namn till Karl Kani.
Under detta nya namn flyttade han 1989 till Los Angeles för att Àgna sig Ät sin passion Ànnu mer intensivt. Idag har varumÀrket Karl Kani expanderat internationellt till 25 lÀnder i Europa och har 13 flaggskeppsbutiker bara i Japan, inklusive en i Harajuku2. Till skillnad frÄn mÄnga andra exklusiva varumÀrken har Karl Kani förblivit trogen sin etikett. Hans passion för kvalitet, design och hantverk innebÀr att Kani alltid har hedrat varumÀrkets rötter och fortfarande tillverkar mÄnga av sina plagg i USA.
| Transportör | Pris | Leveransdagar |
|---|---|---|
| PostNord | frÄn 87 kr | FrÄn MÄndag 24.11.2025 |
| PostNord UtlÀmningsstÀlle | frÄn 49 kr | FrÄn MÄndag 24.11.2025 |
TĂ€nk om mina skor inte passar?
Om du fÄr fel storlek hjÀlper vi dig gÀrna att fÄ rÀtt storlek. Besök gÀrna vÄr sida för returer Mer information
Hur returnerar jag varor?
Först och frÀmst mÄste du lÀsa vÄr returpolicy, dÀr du hittar alla rÀttigheter och skyldigheter för sÄvÀl köpare som sÀljare. Mer information
Relaterade kategorier
- Hattar
- Tillbehör
- Rabatter
- Huvudbonader
- Accessoarer för mÀn
- GÄvor för mÀn
- GÄvor upp till 1000 CZK
- GÄvor
- GÄvor upp till 2500 CZK
- GÄvor till honom
- Accessoarer - herr
- Huvudbonader för mÀn
- Herrmode - Rabatter
- Herrmode - Priser upp till 40 âŹ
- Accessoarer för mÀn - FörsÀljning
- GÄvor för mÀn
- ALLA
- Snyggt i en liten butik
- Hattar för mÀn
- CAMPAIGN
- Black Friday